There was an error in this gadget

Thursday, October 13, 2011

politik

0 comments

semua org brcakap psl hudud,minyak,tax,skandal seks n mcm lg la mrngkumi soal POLITIK...
politik...mcm mknan,kperluan,tapi jgn jadikan kmahuan...smua org nk bpolitik...tapi?
sesuai ke nk brpolitik?mcm mknan la...x smstinya kita TELAN suma...tapis n tgk dlu isi mknan 2...berkhasiat atau memudaratkan...x perlu memilih mkanan n x perlu tetap pd satu mknan...tp tgk pd keadaan dan ksesuaian mknan 2..aku kkdg mnyampah dgn dunia politik MALAYSIA ni...knp perlu nak tggkan keadaan dgn isu perkauman???ak nmpk situasi mlysia ni tkt dgn byg2 sndr...sbb ap?sbb byk tolenrasi n x de BATAS DLM SSUATU HAL...YES...kat MALAYSIA ni byk kaum,bangsa n agama...tapi x semestinya kn menindas kaum or bangsa lain bla nk BERPOLITIK...MELAYU,CINA,INDIA,ETC suma ad hak...tapi kn igt...walaupon msg2 ad hak,x smstinya boleh TAMAK!!!
sku suka dgn coretan dlm satu blog...

‎22. Saya pernah dilabel Malay ultra tetapi sepanjang saya menjadi Perdana Menteri apakah Melayu sahaja yang diberi layanan dan mendapat nikmat.

23. Apakah pembangunan Malaysia dihasilkan oleh orang Melayu semata-mata dan mereka sahaja yang meraih kekayaan.

-TUN DR MAHATHIR MOHAMAD-

apa yg smua phm dlm sttment ni?ak x nk bg pndapat...msg2 ad otak n pikiran tuk pikir suma 2...

*soalan tuk diri kita...

-apa cita2 kita?
.............................................
-dapat x kita jadi sprt ap yg dicita2kan itu?
y/n
..................................
=y
-bila dpt jd ap yg dicita2kan 2 sbb usaha diri kita n parent kita..
=n
-sbb kita x berusaha n parent kita x mampu bg kt kita...

let say parent 2 as a KERAJAAN...
kalau kita x dpt ap yg kita cita2kan...adakah kita akan tukar parent kita?atau kita tngkatkn usaha dgn bntuan dr sndr n parent kita?
dlm context KERAJAAN,yes,its not easy as our parent....sng nk bertoleransi bla dgn parent...tapi prnah ke kita guna bhasa prkauman/caci maki/hina parent kita bla nk BERTOLERANSI?
same goes 2 GOV...kalau ada bnda yg nk dibangkang,diberitau..buat memorandum,kumpul followers n settle dlm meja bulat,buat on air/live on malaysia tv(biar suma nmpak prjalan rundingan 2)....pndekati psikologi n adab susila yg mmbuat org hormat...bkn dgn mempergunakan org lain dan kkerasan untuk capai matlamat n cita2 kita...fanatik/followers ni perlu diberi guideline yg betul n bkn auta dan fakta yg memesongkan...KETUA spttnya main peranan...

tgk bila guna kkerasan..ap yg jdi?sape yg cedra?sp yg dlm tahanan?dapat x tujuan yg dikejar 2 diREALISASIkan.?bila suma 2 trjadi?mana KETUA?

13 MEI/KG MEDAN,ETC suma 2 trjadi sbb apa?bila emosi melebihi akal...bila kekerasan jd jln pnylesaian...

apa akan trjadi bila negara kucar kacir?ekonomi?emosi kita?ap akn jadi?kita hidup n memerlukan duit tuk sara hidup..ap akn trjadi bila ekonomi x stabil?bila ngara brgolak?mcm mn nk cri sumber rezeki?nak sra keluarga?nak sara hidup sendiri?
setiap tindakan pasti akan ada kesan dan akibat.....

...bersambung

fikir2kan lah,kalau aku nk taip...7 hari 7 malam pon blm tntu hbs....
(keyboard warrior)

hak

0 comments

Hak
apa itu hak?
sesiapa memiliki hak?
=hak seorang bapa,ibu,anak,pasangan,kawan,saudara,etc...
*dalam perjalanan balik dari johor bahru,abah berborak dan berpesan tentang HAK...

ABAH-hak 2 benda pntg,jgn sskali kita ambk hak org...akibat dpd hak org yg kta ambk 2 la akn ad kesan dan akibat...hak 2 bkn milik kita...knp perlu ambk?dpd bnda yg kita ambk 2,klu mkn,akn jd drg dgg kita...drh dgg ank2 kita...

AKU-ermm...

ABAH-ayah ad hak kt atas ank2 dia,sama jug anak2 dia,ad hak kt ats ayah dia...ap yg abah tempuh skrg ni,sama la mcm mn ayah abah tmpuh dlu...atok susa pyh bsrkan abah...abah x kck ati atau smpn prasaan sbb x dpt ap yg abah nk..sbb abah tau kmmpuan atok dlu(kluarga susah)..

AKU-(masih menghadam pesan abah 2)

ABAH-abah x pernah halang anak2 abah nk jd ap?nk bljar?abah usahakan semua...sbb ap?2 hak ank abah tuk diberi pljaran....along lak bljar bkn sbb abah,tp sbb masa depan along...kalau along brjaya..bkn abah yg sng,tapi along yg sng...lps sng br la pikir nk sngkan sape?mak abah.keluarga along ke?adk brdk along ke..
*abah skali lagi berpesan
ap pon yg kita buat,jgn sskali ambik hak org...sbb hak 2 bkn hak kita...

AKU-(terdiam..)

p/s=hak 2 x smestinya brg atau benda...emosi,perlakuan,kata2/percakapan,etc

-andai aku ada terambik,tercuri,terganggu hak orang lain secara sengaja atau x sngaja,aku minta dihalalkan...


Friday, August 26, 2011

kad raya 'horror'

0 comments

special card raya....
version hantu kak limah ni...
hehehe...

kari ayam+sup ikan haruan

0 comments



sapa ckp sy x pandai masak,
saya pandai lah..
pandai x saya?
hahaha...
actually ak br blajar masak g...
and masakan kali ni special tuk my family..
kari tuk adik2 aku
and sup ikan 2...
4 my mom...
x susah sangat pon,
tinggal malas je..
yela selalu nk rasa masakan mak je kan..
ni mak x sihat,
so aku kenalah masak...
hehehehehe..
ni lah hasilnya...













p/s:saya akan cakap masakan saya sedap,sebab saya yang masak sendiri....hehehe

what happen

0 comments

plus minus tambah tolak,
around last 2 weeks,
who is me?
who is my family?
who is my big family?
who is my friends?
siapa semua ni masa:-
mak aku sakit?
masa aku sakit?
saya:-
MUHAMAD AZHARI BIN JOHARI
''along/JOEY/aie or whatever u call me''
KECEWA
dengan sape?
hahaha..
you...
yes you!!!
mana kawan yang kata sahabat sejati?
adik beradik konon?
such a FUCKING SHIT...
sape yang ada masa korang susah?
masa sakit?
masa sedih?
hahahaha....
''BERPATAH ARANG,BERKERAT ROTAN''
this is what im tryin' 2 practice and learnt 2 adapt it...
this is 4 my family...
dulu family bkn priority aku...
''KAWAN'' priority aku...
tapi sekarang aku sanggup buang kawan untuk family n big family aku..
YES!!!
im so serious and i really2 mean it...
i cant suit your demand in my life..
so i decide...
to put you aside!!!
-kthxbai-

Monday, August 15, 2011

terima kasih!!!

0 comments



if friends cannot been by our side when needed,
what else can they gave...
i dont need your money, your popularity, etc...
i just need some support!!!
but its ok..
i can do it by my OWN..

p/s=thanks kpd yg ad slalu tuk support ak.

Monday, August 8, 2011

video assignment

0 comments
h2o Theme Park
main product/service=cable skiing
others product=kayak/canoe,swimming pool,cafe,etc
this is for business proposal..
kindd penat wooo...
tapi thanx kt group member coz give some effort...
TQ YA!!!!

p/s actually ni baru lepas edit...2 yg trus upd8 blog ni...
older post